Павлодарлық полицейлер «Домбыра күні» челленджін қолдады
Павлодарлық полицейлер аймақтағы «Домбыра күні» челленджін қолдады, – деп хабарлайды Polisia.kz.
– Мен кішкентай кезімнен домбыраны жақсы көремін және ұлттық аспапта ойнайтын адамдарды жақсы көремін, – дейді Ақтоғай ауданы полиция бөлімінің инспекторы Қуаныш Әлжанов. Менің ата-бабаларым домбыраға деген сүйіспеншілікті оятты. Мектепте жүргенде домбыра үйірмелеріне қатыстым. Бос уақытымда домбраны қолға алу үшін үйге қарай жүгірдім. Аспаптың дыбысы көп нәрсені айтады, Сіз бір әуенмен адамның өмірі, қуаныштары мен қиындықтары туралы айта аласыз.
– Домбыра – қазақтың екі ішекті шертпелі музыкалық аспабы, домбыраның үні баяу, жұмсақ, – дейді Қуаныш. Қазақ ақындары домбыраның үнімен өз әндерін, әңгімелерін сүйемелдейді. Домбырада музыкалық шығармаларды орындау – қазақ өнерінің сүйікті түрі. Домбыра халық әндерін орындайды, сонымен қатар домбыра жеке және ансамбльдік құрал ретінде қолданылады.
Домбырада алмұрт тәрізді денесі және өте ұзын мойны бар, оны фраттарға бөледі. Жол – екі. Әдетте кванту немесе квинту болып реттеледі. Қазақтың домбыра музыкасының негізін қалаушылардың бірі – Құрманғазы, оның «Адай» композициясы Қазақстанда және одан тыс жерлерде әлі де танымал.
ХХ ғасырдың 50-жылдарының басында археологтар Орта Азияда, бір кездері ежелгі Хорезм мемлекеті орналасқан жерлерде қазба жұмыстарын жүргізді. Басқа табылған заттар арасында олар бірнеше терракоталық мүсіндерге тап болды. Мүсіндерде аспаптарды ұстаған музыканттар бейнеленген. Осы екі ішекті аспаптарда ғалымдар домбыраның ата-бабаларын таныды.
Қуаныш домбыра жайлы аңызды есіне түсіріп, бізге де айтып берді: Бала кезінде атам маған мына аңызды айтты, ежелгі уақытта Алтайда екі алып ағайынды мекен еткен. Кенже інісінде домбыра болған, ол оны ойнағанды қатты ұнататын. Ол ойнай бастағанда, ол әлемдегі барлық нәрсені ұмытып кетеді. Ал ағасы мақтаншақ, менмен болды. Бірақ бір кездері ол әйгілі болғысы келді және ол үшін дауылды салқын өзен арқылы көпір салуды ұйғарды. Ол тастар жинап, көпір сала бастады. Ал інісі домбырада ойнауды жалғастырды.
Осылай бір күн, екінші, үшінші күндер де өтті. Інісі ағасына көмектесуге асықпайды, ол өзінің сүйікті аспабын ойнауды ғана біледі. Үлкен ағасы ашуланып, кенжесінен домбыраны тартып алып, бар күшімен оны тасқа бір соқты. Керемет аспаптың тас-талқаны шықты, әуен үнсіз қалды, бірақ таста із қалдырды. Көп жылдар өтті. Адамдар осы таңбаны тауып, ол бойынша жаңа домбыра шығара бастады, ұзақ уақыт үнсіз қалған ауылдарда қайтадан әуезді ән шырқалды.